Fler ämnen relaterat till Missnöjd över beslutet
Omprövning
Om du tycker att beslutet du fått är felaktigt har du rätt att begära omprövning hos oss.
Använd Klaga/Fråga på beslut om du har frågor om ditt beslut eller om du vill begära omprövning. Ange varför du inte är nöjd med beslutet och vilken ändring du vill ha. Om du har fler uppgifter i ditt ärende som styrker en ändring ska du skicka in dem.
För att vi ska kunna pröva ditt ärende på nytt behöver vi få din begäran inom två månader från den dag du fick beslutet.
Överklagan
Om du inte är nöjd med omprövningsbeslutet kan du överklaga det till Förvaltningsrätten. Du skickar överklagan till oss och vi sänder sedan vidare den och övriga handlingar i ditt ärende till Förvaltningsrätten. Din överklagan måste inkomma inom två månader från den dagen du fick omprövningsbeslutet.
Sidan uppdaterades 17 september 2024